Vill du uppleva ett nytt land, en ny kultur och möta nya människor?

Pluggar du till socionom/läkare/sjuksköterska/behandslingspedagog eller liknande? Vill du göra något viktigt och givande?

Är du nyfiken på Sydafrika? Vill du bara komma bort från Sverige, göra något nytt?

Southern Ambition Africa erbjuder ett spännande och roligt sätt att se Kapstaden och samtidigt kan du göra något viktigt. Välj på olika projekt inom olika områden; Barnhem, HIV-projekt, soppkök, härbärge, skola, kvinnocenter, sportprojekt, djurprojekt m.m.. Hjälp oss att hjälpa!

kontakt: tania@southernambitionafrica.com, alexandra@southernambitionafrica.com, lovisa@southernambitionafrica.com

tisdag 13 augusti 2013

Tillbaka och redo för en spännande höst och vinter!

Hej!
Förlåt för min (Tanias) frånvaro här på bloggen.
Jag har varit hemma i Sverige sedan 3 juni. Nu är det 13 dagar kvar sedan flyger jag tillbaka till Sydafrika, Kapstaden för en spännande höst och vinter. (Vår och sommar i Kapstaden)
Under sommaren har vi bokat in en hel hög med volontärer och studenter som kommer ner och gör praktik och volontärjobbar under 2013/2014. Känns jättekul att vårt rykte sprids och att fler och fler vill boka resor via oss. Jag känner mig även stolt att vi kan hålla nere priserna så pass som vi gör och ändå hålla en väldigt hög klass.

Mitt absolut viktigaste jobb med Southern Ambition är att se till att volontärerna som kommer ner har en pra projektplats och att de trivs i Kapstaden. Jag vet att vi är unika då det kommer till sammanhållning. Vi ser till att de som kommer till oss trivs med oss, blir en i gänget och alltid känner att de har någon att vända sig till och umgås med. Jag är inte bara en samordnare som volontärerna kan ringa till om frågor. Jag visar mig inte bara första dagarna och sedan låter alla klara sig på egen hand. Hela Southern Ambition är ett gäng unga, glada och trevliga människor som inte ser våra volontärer som klienter, utan mer som vänner. Vi kommer alltid ta med er på olika äventyr. Alltifrån utflykter i bergen och surfning på havet till spontana och roliga utekvällar! Allt för att man ska känna sig välkommen!

Jag har nog ett av de bästa jobben man kan ha. Medan jag jobbar så får jag även träffa och lära känna så mycket olika människor och det är nog den bästa utbildningen i livet man kan få. Alla har något att tillföra! Visst blir det mycket jobb. Men så länge det inte känns som ett jobb så är det bara underbart!

så, förbered er på en grym höst och vinter nu alla äventyrssugna svenskar!

Vi ses snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar