Vill du uppleva ett nytt land, en ny kultur och möta nya människor?

Pluggar du till socionom/läkare/sjuksköterska/behandslingspedagog eller liknande? Vill du göra något viktigt och givande?

Är du nyfiken på Sydafrika? Vill du bara komma bort från Sverige, göra något nytt?

Southern Ambition Africa erbjuder ett spännande och roligt sätt att se Kapstaden och samtidigt kan du göra något viktigt. Välj på olika projekt inom olika områden; Barnhem, HIV-projekt, soppkök, härbärge, skola, kvinnocenter, sportprojekt, djurprojekt m.m.. Hjälp oss att hjälpa!

kontakt: tania@southernambitionafrica.com, alexandra@southernambitionafrica.com, lovisa@southernambitionafrica.com

tisdag 7 maj 2013

Maj!

OJ oj oj vad tiden går fort!

Maj är redan här och några av de svenska volontärerna åker hem i slutet av denna vecka. Det har hunnits med mycket; volontärjobb, uppsatsskrivande, fallskärmshoppning, surfning, hajk upp på table mountain, en massa god mat, en hel del stand up comedy, utgång, mer god mat. MAT MAT MAT. Detta land ÄR helt fantastiskt när det kommer till mat. Läs bloggarna här till höger (Lana och Sabina) för mer ingående beskrivingar om hur studenterna från Umeå har haft det!

Jag (Tania) har min sista månad här nu. 3 juni åker jag hem för 3 månaders sommarjobb och för att hälsa på familj och vänner såklart. Det är tudelade känslor. Jag vill såklart träffa mina vänner MEN jag har fler vänner här och det här är min vardag. 3 månader kanske inte är så jättelångt, men det känns som så. Dock kommer nog tiden rusa iväg och jag kommer träffa Dina och planera en massa som har med Southern Ambition att göra. Håll utkik här för mer information framöver. Flera spännande saker är på gång!

Bilder: (från streetwise sports och en dag i kåkstaden Phumlani)
Tjejerna ifrån Streetwise sports

Tina och Marie leker

Jonas och Emil hänger med smågrabbarna

Sofia får vara häst.. 

Jonas med kidsen från Streetwise Sports

Alla volontärer som var med på dagen ute i kåkstaden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar